daily

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 19, 2013

masalah rumah tangga (^^)


tiba-tiba ase nak post entry berharga ni.. masalah rumah tangga patutnya x boleh dikongsi, tapi disebalik kata2 ni ada jgk btlnya, so nak share la sikit supaya x lupa dihari kelak....

petikan dari kata-kata enchik b*_*t saya bertarikh 16hb mac

katanya :

"watpe mintak maaf kalo masih x sedar ngan kesalahan itu,b panjangkan cerita supaya syg sedar apa salah syg.bukan cerita pasal maaf je.kalo maafkan tapi masih x sedar dengan salah tu cmne?. syg fikir psl perasaan sygkn b je, syg igt b ni x sygkn syg ke? sbb sygkn syg la b nak syg sedar yg syg tu jgn salahkan b bkn sbb b dan b pun xkn salahkan syg bkn sbb syg. kalo b xsyg, mmg b wat x reti je."

"...............................................................mungkin b x mampu nak zahirkn rasa syg b, tapi kalo syg dpt tgk cmne sygnya b kat syg dlm hati b ni, syg akan tahu benda tu.setiap org ad salah, setiap org perlu dpt kemaafan, itu mmg da termaktub sbb ALLAH pun ampunkn umatnya. tp igt setiap orgsalah sebab mmg kesalahanya, bkn sbb lain. setiap orgmmg x suka dimarahi,tp jgn la suka marah org. suma org nak yg terbaik dalam hidupnya, jd jgnlah pernah berkata negatif utk itu. semua org nak bahagia dan cara utk bahagia adalah terima kelemahan pasanganya. betulkan apa yg salah............"





ulasan :

perenggan pertama tu mmg agak menjengkelkn, aku tahu maklumlah hati tengah marah... kau baling mangkuk, aku lempar pinggan.. asik gaduh mcm kucing ngn tikus, xtau la kat mne dpt kebahagiaannya.. tp bile da msk perenggan kedua tu, baru cm cool sikit.. tp still berbalas tembakkan jgk la. lama conversation ni berlaku.. hati tahan jela, air mata apatah lagi. geram kot. tp bile pikir2 balik ada betulnya. aku ni mmg jns x sbr sikit, dea plak mmg jns yg x melayan sgt. sbbkn lmbt bls msj 30minit pun da boleh jd gdo. haishh parok gini. tp aku ase dea da mula menerima dan byk bersabar dengan aku. kalo dulu, gdo xde ayat2 nak sejukkn hati cm gini,  mendiamkan diri lagi ade. kejam sungguh dia.tp dgn msj dea yg ni, aku tau aku x spttnya cpt buat kptsn, huhh nsb baik lafaz talak xde pada aku. kalo x 10x aku ceraikan dia. hahaha.. aku harap aku blh berubah. aku harap aku btl2 boleh terima sikap dea yg 'do it by ur own' tu.. mudah-mudahan aku ngan dea kekal sampai bile2...... dan malam tadi aku tnya member aku, apa maksud sebenar "biar minat lain, tapi saling melengkapi" pada pendapat dorg. sbb aku ngn dea boleh dikatakan 98% minat adalah berbeza sgt. peratusan yang agak tinggi. dan aku realize yg aku kne lbh kuat tuk pertahankan hubungan ni.....













p/s : boleh masuk cerpen bahasa melayu x? hahaha

No comments:

life

Daisypath Graduation tickers>

memories

Lilypie Angel and Memorial tickers

target idop

* nek kapal tebang
* rest kt pulau yg besh
* dpt jjk kaki sluruh m'sia
* blaja msk smpai pandai
* nk beli kete pesona
* ad umh sndiri
* dpt keje ttp
* settlekn ptptn
* kawen umo 27
* anta mak abh g haji

Followers


blog ni kepunyaan sepenuhnya ceq cunashy..so ap saje yg terkandung dlm blog ni adalah luahan dr hati.. and sesiapa yg ase blog ni agk menjengkel + menambah pilu di hati adalah dialu-alukan tuk suhhhh jawuh2..plus ADA SAYA KESYAH..this is mine OKEY.. ahahaha